femeile si rolul lor in societate
Situatia actuala : Casatorii pe la 25-30 de ani, masa o luam din mancare semi-preparata sau rece de-a binelea. Adica bagam in noi o gramada de conservanti si nuantatori si coloranti si tendoane si mai stiu eu ce. adica mancam nesanatos. de parca fara ele am manca mai sanatos .. De ce mancam noi nesanatos ? pentru ca nu mancam mancare proaspat gatita din alimente mai putin infestate , pentru ca femeile au tendinta de a deveni din ce in ce mai nepreocupate de familie, de ce este bine pentru toti membri. si cum s-a ajuns la asta ? pai cerand drepturi. mai exact ? devening egale cu barbatii.
E .. imi place ca sunt egale, oricum eu niciodata nu le-am privit mai prejos. in fine .. au devenit neglijente cu lucrurile pe care le faceau anterior (cel mult 10-20 de ani), adica grija de casa si copii.
Ideea mi-a venit cand am fost sa-mi platesc chiria, proprietara a fost mult mai drastica decat am fost eu aici
Plus filmul de mai sus, schimbarea puterii.
Nu e o acuzatie adusa femeile, e doar o analogie.
O sa ajungem o societate matriarhala ? cand
?
Sa fiu eu misogin ?
No related posts.











January 15th, 2009 at 1:19 am
Nu o sa fim egale niciodata cu barbatii si nici nu ar trebui…unii sunt buni la unele altii la altele…ca intre timp am prins viteza si ne-am mai luat drepturi si responsabilitati, ok, sunt de acord. E clar, nu sunt de acord cu femeia la cratita, dar odata si odata trebuie sa avem un copil si sa stam si pe acasa: macar acum avem mai multe optiuni.
Nu promovez avortul nici matriarhatul.
Din cauza ca societatea s-a schimbat( nu am zis evoluat sau involuat), barbatii ar trebui sa tina cont de treburile casnice in aproape aceeasi masura ca si femeile, pentru ca si ele muncesc, si in unele familii mai mult decat ei. Nu exista egalitate, dar unele lucruri le pot face amandoi
Feminista sau misogin…nu mai prea conteaza daca reusim sa traim bine in aceasta lume
January 15th, 2009 at 1:29 am
Nu am zis niciodata ca barbatii nu ar sta la cratita
responsabilitatile sunt comune, asa ca cu asta excludem varianta in care barbatul nu se atinge de cratita
se atinge, si o face chiar foarte bine.
January 15th, 2009 at 10:58 am
Clipul nu prea intareste ideea ta ca femeile au devenit ” neglijente” dupa cum afirmai mai sus… mie-mi demonstreaza un lucru oripilant, viitorul pietei muncii… modul in care vom fi ”cumparati” pentru a face o munca….
Iar ideea ta despre femei ca te hranesc cu o mancare nesanatoasa… nu este neaparat adevarata. totul depinde de alegerile pe care le faci… vrei sa mananci sanatos… ok, nu cred ca partenera iti va refuza asta, totul in viata asta depinde de alegerile pe care le facem, nimeni nu te constrange sa faci nimic, e totul o ALEGERE. Lafel si cu casatoriile. intreaba cati barbati vor sa se insoare. apropo… tu vrei sa te insori ACUM?
Iar ultima idee… ”neglijenta” asa cum o numesti, bineinteles ca nu esti primul pe care il aud, este confundata din partea multora cu ceea ce femeile numesc grija, dragoste, protectie. Multi am pornit de la 0, fara macar sa ai un punct de pornire, ne uitam la cei de langa noi cum au inceput sa o ia razna sau sa se dea batuti… Mai pe scurt, sa fiu obiectiva… vrem doar ca ai nostri fii sau fiice sa porneasca de la 5 macar, sa le putem garanta o lume mai sigura decat cea in care am trait noi.
In concluzie articolul tau se bazeaza doar pe alegere, dragoste si protectie. Nu incepeti sa interpretati ceea ce fac femeile. Pur si simplu respectati ceea ce fac… sau mai mult de atat alaturativa la tot ceea ce fac ele, asa puteti ”neglija” impreuna deciziile luate.
thx si scuze de comentariul asa lung

January 15th, 2009 at 1:01 pm
Videoclipul doar vine cu ideea ca undeva in viitorul apropiat, poate chiar in prezent, o schimbare majora de putere va exista, muncile intelectuale vor fi precum muncile campului astazi. Nu ai vazut suficiente filme in care zilierii sunt alesi in modul acesta, in care se trezesc in fiecare dimineata cu speranta ca ei vor parea mai potriviti pentru a face X sau Y ?
Modul acesta de a selecta forta de munca .. exista azi, acum.
Cat despre mancare .. evident ca mereu exista alegerea, dar prea multi cad in fata ei. in orice exista alegere, insa, alege tu pentru un sot care se intoarce acasa la ora noua seara dupa un program de “8″ ore. Pune-l pe el sa gateasca cina, de ce el ? pentru ca sotia lui are un job lejer sa zicem, si comoditatea isi spune cuvantul.
Nu sunt nici insurat si nici nu am planuri in viitorul apropiat, cred ca mai am putin de copilarit
January 15th, 2009 at 10:35 pm
Dorinta femeilor de a fi egale in drepturi, obligatii, activitati, etc. cu barbatii este strans legata de frustrarea lor adunata de-a lungul istoriei.
Egalitatea dintre femei si barbati oricum este o utopie. Plecand de la simplele diferente fizice pana la diferentele de mentalitate si gandire. Cand ma refer la diferente fizice nu vorbesc despre felul in care arata, ci despre activitati pe care femeile nu le pot face la fel de bine ca barbatii ( cele care implica forta cde exemplu).
Femeile nu sunt inferioare barbatilor; nici nu sunt mai bune. Suntem doar diferiti, tocmai de aceea ne atragem unii pe altii atat de mult.
January 16th, 2009 at 12:59 am
O colega de birou mi-a raspuns cu ceva de genul :
Muncesc si aduc si eu bani in casa. [..] suntem egali ..
Nu suntem egali pentru ca aduci bani in casa, sunt egali pentru ca te respect, suntem egali sau nu suntem, punct. Egalitatea nu este conditionata de nimic, daca nu ai avea un serviciu si ai sta acasa ingrijind de copii, asta te-ar face mai “putin egala” ?
Egalitatea nu este discutabila, nu are grade de comparatie, nu are remunerare.
Din punct de vedere legal nu vad ce le opreste sa acceada la orice functie isi doresc, presupun ca doar papa nu prea pot sa ajunga, dar in rest .. au loc oriunde.
Ce conteaza cine aduce cei mai multi bani, sunt banii lor. Tocmai pentru asta cred ca s-au inventat contractele prenuptiale. Foamea de bani intr-o societate condusa de arginti.
Stii cum sta treaba ? Femeile sunt egale cu barbatii dar barbatii sunt “mai egali”.
Interesant
January 16th, 2009 at 3:36 am
Sincer, nu cred ca esti misogin. Intr-adevar, neglijam unele lucruri pe care mamele, bunicile noastre le faceau… Timpul a trecut, “traditiile” s-au schimbat.
Eu una nu pot spune ca sustin neaparat ideea de “femeie la cratita”, dar cred ca anumite activitati sunt specifice femeilor, pe cand altele barbatilor. Daca e sa ma raportez la termenul de egalitate de sanse… hmmm, eu zic ca exista in prezent, numai ca nu cred ceea ce multe dintre noi spun (gen aceleasi lucruri pe care le fac barbatii si chiar la fel de bine). Nu-mi pot imagina, de exemplu, o femeie intr-o mina, pe un santier… Locul ei nu e acolo. Suntem diferiti din punct de vedere fizic, al personalitatii, starilor emotionale, etc si trebuie sa acceptam asta. Sunt de parere ca femeile pot face si cariera si se pot ocupa foarte bine si de camin, mai ales pentru ca mi se pare ca in ceea ce priveste copiii, pana la o anumita varsta acestia au mai multa nevoie de mama. Si am vazut multe exemple! Iar intr-o familie, daca exista comunicare, atributiile fiecaruia se vor stabili de la sine…
Nu stiu cat de inteleasa m-am facut… Concluzia mea e ca exista egalitate de sanse, dar una de gen e prea greu de stabilit, asa ca unele lucruri trebuie luate ca atare.
January 16th, 2009 at 5:55 pm
Kudos Adelinei, punctul pe “I” a fost pus. Sunt diferente majore intre sexe, nu se poate vorbi de egalitate. Lucrurile intr-adevar s-au schimbat de pe vremea “strabunicei”. Atunci rolul femeii era de a tine casa, pentru ca nu avea ce altceva sa faca. Nu putea sa faca ce face un barbat in campul muncii, deci nu putea nici sa aduca tot atatia bani si sa aibe la fel de multa influenta. Barbatul muncea, iar femeia tinea casa (si familia). Sau cum zicea Nietzsche “Barbatul a fost nascut luptator, iar femeia pentru placerea luptatorului”. Nu luati mot-a-mot ca pare misogin.
Acum insa femeile vor egalitate pentru ca erau prea frustrate sa se simta mereu “sub” barbat. Insa asa cum zicea si Elvis, noi barbatii nu le-am privit niciodata ca inferioare, senzatia asta era doar in mintea lor, mai mult ele s-au simtit asa. Si am ajuns intr-un timp in care femeia nu este doar egala, ci chiar superioara barbatului. De ce? Pai are absolut aceleasi drepturi legale, iar IN PLUS, este femeie. Adica i se datoreaza respect, intaietate, protectie, etc.
Deci nu se poate vorbi despre DATORII conjugale, ci despre ROLUL fiecaruia in casa, in cuplu. Roluri care se stabilesc de comun acord, acolo unde exista comunicare. Ma uit de exemplu la parintii mei: mama vine de la munca (asistenta medicala), si face curat in casa, spala, face mancare, si alte lucruri domestice. Rolul tatalui meu este mai mult in afara casei. El plateste toate taxele, impozitele, ratele, el face cumparaturile, el mentine relatiile cu cunoscutii, el este mereu acolo cand este nevoie, pentru orice. Asa functioneaza o relatie solida, in care fiecare are rolul lui.
Nu ar trebui sa apara discutii de genul “eu fac aia, tu ce faci?” sau, si mai rau “eu nu o sa fac niciodata aia”. La discutiile astea se da Skip si persoanei respective i se da Next. Dupa cum zice Adelina, totul tine de alegerile pe care le facem. Vrei sa iti gateasca? Gaseste o femeie care iti gateste. E chiar atat de simplu. Pentru ca inca mai sunt femei care gatesc, care fac curat, care spala, si care fac toate astea din dragoste, fara sa i se ceara si fara sa iti scoata ochii. Trebuie doar sa le tii fericite si sa le oferi ceea ce au ele nevoie. Dar grabiti-va, femeile de genul asta sunt din pacate pe cale de disparitie..
January 17th, 2009 at 12:42 pm
Nu iei cu tine nimic in mormant, tot ce faci cat traiesti faci pentru copii, e singura ta mostenire. Asa ca cu asta am spus tot despre ce viata frumoasa vor avea copiii lor. Cand vor ajunge la randul lor suficient de maturi se vor intreba de ce ? Raspunsul o sa fie sec: pentru ca mama a ales cariera in loc sa stea cu mine.
Vreau ca copiii mei sa fie crescuti intr-un mod asemanator cu al meu, pentru ca acum realizez ca parintii mei au procedat in mare, bine. Vreau sa manance si ei colarezi cu lapte sau gris cu lapte si cu dulceata de visine peste …
Am capul mult prea mare pentru a fi in stare sa leg 3 cuvinte, nu ca treaz ma descurc mai bine, dar eu doar vroiam sa spun o bucata dintr-un banc spus de prietena lui Paun aseara La Pirati,
Concluzia serii : tipele de treaba sunt misogine.
January 19th, 2009 at 6:24 pm
FEMEILE AU DREPTURI EGALE intre ele
February 4th, 2009 at 7:25 pm
Cesar, a existat un concurs pe internet exact pe tema asta. Cauta si o sa gasesti o gramada de comentarii pe tema asta.
July 15th, 2009 at 4:36 pm
Da, esti misogin. Acum treci in bucatarie si fa-mi de mancare.